Halaman

Arca Haiwan Daripada Kompenan Kereta



Seorang lelaki dari Brisbane, Australia James Corbett 53, juga merupakan seorang artis telah menjadi perhatian ramai apabila menghasilkan arca berbentuk pelbagai haiwan dari komponen kompenan kereta termasuk kereta antik. Antara haiwan haiwan yang pernah dihasilkan oleh Corbett termasuk anjing, ayam, itik dan cheetah.

Beliau menghasilkan arca haiwan ini sejak tahun 1998 dan setiap arca mengambil masa hampir tiga minggu untuk disiapkan. Pada permulaannya Corbett hanya membina arca untuk menghiasi ruang hadapan kedainya sebelum seorang pelanggan membelinya setelah tertarik dengan hasil kerja tangannya.

Selepas arca pertama telah dibeli oleh pelanggannya ,tempahan yang datang menyusul selepas itu lebih banyak tanpa disangka oleh Corbett sehingga mengambil masa sepenuhnya untuk membina arca arca berbentuk haiwan ini. Terbaru sejumlah hasil seni terbaharu Corbett dipamerkan di sebuah galeri di bandar Moreton-in-Marsh di Britain. Harga sesebuah arca itu berada dalam lingkungan RM 16,322.00 hingga ke RM 78,891.00 .

Antara koleksi koleksi arca haiwan yang dihasilkan oleh James Corbett



 






Tiada ulasan: