Halaman

14 Tempat Makan Menarik dan Best di Kuala Lumpur

Saya kongsi-kongsikan di Sini Tempat Makan Menarik dan Best di Kuala Lumpur

1) Mee Bandung Muar Jalan Masjid India  Selepas sembahyang Jumaat, kalau sempat,  memang terjah sini pekena Mee Bandung. Mee Bandungnya memang rasa lain  dari yang lain.  Memang terangkat.

2) Mango Chili Restaurant, Wangsa Walk Mall
Masakan Ala-Ala Thai, memang antara  destinasi wajib setiap bulan. Menepati citarasa kami seisi keluarga.  Terasa keenakan dan citarasa Thai yang menyengat.

3) Cinnamon Box, KL Festival City
Masakan istimewa disini yang menjadi kegemaran Isteri adalah Pisang Karamel dengan Aiskrim.

4) Wahab Cendol Wangsa Maju  Salah satu tempat kegemaran saya untuk pekena Cendol kerana pelbagai pilihan Cendol dan Rojak boleh didapati di sini.

5) Restoran Mohd Chan Abdullah, Wangsa Maju
Ketam Masak Sos Special “RM38″ , mahal tapi pandangan saya, memang sedap dan menyelerakan. Memang sedap dan kena dengan citarasa kami.

6) Nasi Lemak Warung Indah, Danau Kota  Antara Destinasi pilihan di pagi hari  untuk breakfast di hujung minggu. Sambalnya yang voila dan menawan  membuatkan almost setiap minggu singgahi sini.

7) Sri Pattani, Setapak Jaya  Tempat pilihan saya dari zaman  belajar lagi. Sayang, arus pemodenan, gerai makan ini terpaksa ditutup  dan dipindahkan ke tempat lain. Jika sesiapa tahu ke mana gerai ini  dipindahkan, inform ya?

8) Mali’s Corner Char Koay Teow, Danau Kota
Salah satu tempat terbaik untuk pekena  Koay/Kue Teow di KL.  Semakin hari semakin ramai nampak yang singgah  makan di sini. Owwh, dah lama juga tak singgah sini ni.Adakah masih  sedap seperti dulu?

9) HR Steak House Kampung Baru
Suasana Santai sambil melihat  pemandangan KLCC. Harganya yang berpatutan menjadi pilihan dan rasanya  memang menepati citarasa kami seisi keluarga. Last singgah, memang ramai  orang dan cadangan saya, tambahkan pekerja untuk mengambil order  kerana nampak kekurangan staff di bahagian itu.

10) Restoran Flaming Steamboat, Danau Kota
Tempat santai untuk pekena Steamboat  especially kalau time special Occasion. Memang meriah, pelbagai seafood  yang agak segar boleh didapati di sini.

11) Restoran Warung  Santai, Tesco Ampang
Mee Bandung nya antara Mee bandung  paling sedap pernah saya rasa. Selain itu, juadah lainnya juga tidak  mengecewakan.  Memang menjadi destinasi pilihan setiap kali singgah di  Tesco Ampang.

12) Restoran Hayaki, Danau Kota
Jangan salah tafsir, Restoran Hayaki bukan berasal dari Korea tapi  Restoran yang menyediakan Masakan Ala Kelantan dan Western dengan harga  yang berpatutan. Extra point, restoran ini beroperasi 24 jam. Antara  menu kegemaran saya di sini adalah Nasi Lauk Ayam (RM5.90) dan  Manggo Ice Rock (RM5.90). Sedap dan berbaloi.

13) MZ DarulNaim, Masakan Kelantan
  Masakan Selera Kelantan dengan  pelbagai juadah yang menyelera dan membuka selera. Berdekatan dengan  Chow Kit dan berhadapan dengan Pusat Zakat KL. Juadah menyelera. Terasa  macam berada di kampung bila masuk ke gerai ini. In term of harga,  rasanya agak mahal sedikit.

14) Burger Bakar Kaw Kaw, Wangsa Maju
Pernah muncul di Jalan-Jalan Cari Makan  TV3 dan pelbagai rancangan lagi. Burger Bakar Kaw Kaw ini memang agak  menyelerakan dan menepati citarasa.

Diharap kawan kawan dapat mencuba restoran yang disyorkan oleh saya ini.

Tiada ulasan: