Halaman

Obses Terlampau Dengan Warna Dan Nombor



Pasti anda mempunyai warna atau nombor yang disukai dalam hidup anda, tapi pasti tidak boleh mengalahkan seorang lelaki yang berasal dari Bangalore, India ini. Beliau ialah Sevenraj, 52 tahun seorang ahli perniagaan hartanah di bandar Bangalore. Ketaksuban Sevenraj ini bermula sejak muda lagi sehingga pejabat, kereta dan rumahnya dicat dengan warna merah dan putih serta nombor 7 banyak berkaitan dengan hidup beliau. Bapanya telah memberi nama berkaitan nombor itu kerana beliau merupakan anak ketujuh dalam keluarganya. Beliau kini mempunyai tujuh butang pada blazer dan nombor telefon beliau berakhir pada 777. Sevenraj juga boleh bercakap tujuh bahasa, termasuk bahasa asli Malaysia, Hindi, Inggeris, Tamil dan Marathi. 
Nombor Tujuh juga banyak diletakan pada kusyen kereta dan baju blazer beliau dengan berlatarkan warna merah dan putih. Pushpa isterinya dan dua anak pasangan itu Bharathraj serta Maneesha turut mengikut jejak ayahnya dengan memakai pakaian yang mempunyai warna tersebut. Isteri Sevenraj amat terkejut dengan ketaksuban suaminya terhadap warna dan nombor itu ketika mereka mula berkahwin 18 tahun yang lalu, tetapi akhirnya Pushpa mula memahami dan memberi sokongan kepadanya.

Kerana terlampau obsesi dengan nombor tujuh dan warna beliau dan keluarganya telah menjadi seperti seorang selebriti di kampung halamannya kerana sentiasa mendapat perhatian penduduk di situ. Mengambil contoh daripada idolanya iaitu Mahatmar Ghandhi, yang mempunya imej tersendiri iaitu hanya memakai cermin mata bulat dan sentiasa bertuala putih di bahu dan menjadi pujaan ramai penduduk India. Sevenraj juga pernah ditemubual oleh satu saluran televisen India kerana ketaksuban beliau tersebut.












Tiada ulasan: